ANADOLU UYGARLIKLARI "iki kişilik form" [Günay Tulun]



Bir tepe sanma sakın, önümdeki topraklar, (*)
O ağaçlar altında yemyeşil; cıvıl cıvıl...
Şu karşıki yamaçta dans eden kırlangıçlar
Sanki ezgilerinde gizemli bir efsun var.


Hatti, Likya, Frigya; Lidya, İyonya, Karya
Birlikte sesleniyor Selçuk, Kimmer, Roma’yla.
Geçmişten geleceğe aktarırken her şeyi,
Urartu’yla Osmanlı neler söylüyor sana?..
.
"Toprağımın altında yatan tüm uygarlıklar
Tarihten bir sayfadır, değişmez dost şarkılar…
Ötesinden gelse de geçmiş yüzyıllarımın
Gökyüzümde dolaşır, tarihi yazan ruhlar !"

.
"Ben Anadolu’yum, ana dolu, dopdolu
Ben Kültepe’yim, ben Alişar, Alaca,
Bir yanım Efes, Milet; bir yanımsa Troya
Ben Anadolu’yum, Anadolu her çağda."

.
"Çağları ben açtım, çağlar sustu benimle
Ne uluslar kükredi çökerken, ellerimde
Uygarlık denen her şey doğarken beşiğimde
Ben Anadolu’ydum, ben, Anadolu, her dilde..."






"Tarih bilenden bilmeyene uyarı ve Anadolu'dan yanıt*
(*) Tepe: Anadolu ' muzun birçok yöresinde höyük anlamında da kullanılmaktadır.



Günay Tulun ... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Yazarlar ve Ozanlar Grubu
Eser:Anılar Canlanırken I ve II


.

1 yorum:

TÜRK YAZIN DÜNYASI dedi ki...

Sayın Okurlarımız

"Anadolu Uygarlıkları"yla ilgili yorumlarınızı, şiirin bir üst sayfada yer alan diğer formuna yazmanızı rica ederiz.

Saygılarımızla
Sessizliğin Sesi Grubu
Yayın Kurulu

*SESSİZLİĞİN SESLERİ SANAT GALERİSİ SERGİLERİ İÇİN TIKLAYIN